Národní plán obnovy
doučování z Národního plánu obnovy pokračuje i v poslední fázi leden–srpen 2023
Období realizace: 1. 1. 2023 – 31. 8. 2023
Zdroj financování: fond Evropské unie - Next Generation EU
Cílová skupina: žáci ZŠ
Cíle projektu: zmírnit negativní dopady pandemie COVID-19 na vzdělávací výsledky
žáků
snížit nerovnosti ve vzdělávání
Realizované aktivity: skupinové doučování
individuální doučování
Operační program Jan Amos Komenský
Šablony pro MŠ a ZŠ I
Název projektu: Jak na to na Pátovce
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0007919
Zahájení realizace projektu: 01. 07. 2023
Ukončení realizace projektu: 31. 12. 2025
Délka realizace: 30 měsíců
Výše podpory:1 598 674,00 Kč
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Cíl projektu:
Přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání pro všechny děti a žáky prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků škol, vzájemného sdílení zkušeností, spolupráce a podpory zavádění inovativních metod výuky.
Zaměření projektu:
Personální podpora ZŠ
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ, ŠD/ŠK
Podpora inovativního vzdělávání žáků v ZŠ, ŠD/ŠK
Spolupráce s rodiči žáků ZŠ a veřejností
Aktivity realizované ve škole:
- Školní asistent ZŠ
- Školní speciální pedagog ZŠ
- Kariérový poradce ZŠ
- Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
- Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ
- Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem v ZŠ
- Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v ZŠ
- Inovativní vzdělávání účastníků zájmového vzdělávání v ŠD/ŠK
- Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ŠD/ŠK
Doučování žáků základních škol pokračuje
Od září do prosince roku 2022 pokračuje podpora doučování žáků základních škol v rámci Národního plánu obnovy a finančním zdrojem pro realizaci jsou opět prostředky fondu Evropské unie – Next Generation EU.
Pedagogové naší školy pomáhají zmírnit negativní dopady pandemie COVID-19 na vzdělávání žáků a poskytují žákům podporu prostřednictvím doučování jak skupinového, tak i individuálního. Doučování pomáhá žákům nejen zlepšit studijní výsledky, ale osvojit si i návyky pravidelné přípravy a další kompetence, které jsou podmínkou pro úspěšné zvládnutí školní docházky.
Národní plán obnovy
Období realizace: 1. 9. 2022 – 31. 12. 2022
Zdroj financování: fond Evropské unie - Next Generation EU
Cílová skupina: žáci ZŠ
Cíle projektu: zmírnit negativní dopady pandemie COVID-19 na vzdělávací výsledky žáků snížit nerovnosti ve vzdělávání
Realizované aktivity: skupinové doučování a individuální doučování
Národní plán doučování
Období realizace: 1. 1. 2022 – 31. 8. 2022
Zdroj financování: fond Evropské unie - Next Generation EU
Cílová skupina: žáci ZŠ
Cíle projektu: zmírnit negativní dopady pandemie COVID-19 na vzdělávací výsledky žáků a snížit nerovnosti ve vzdělávání
Realizované aktivity: skupinové doučování
individuální doučování
Šablony III
Název projektu: Základní škola Pátova – Šablony 3 – 2021 – 2023
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0022700
Zahájení realizace projektu: 01. 09. 2021
Ukončení realizace projektu: 30. 06. 2023
Délka realizace: 22 měsíců
Výše podpory: 636 234,00 Kč
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Základní škola, Česká Lípa, Pátova 406 příspěvková organizace se zapojila do výzvy MŠMT, řídícího orgánu Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (výzva č. 02_20_080 Šablony III , a po schválení projektu získala částku 636 234,00 Kč.
Zaměření projektu:
Realizované aktivity:
Klub pro žáky ZŠ:
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Projektový den ve výuce
Šablony II končí
Naše škola se zapojila do výzvy MŠMT, řídícího orgánu Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (výzva č. 02_18_063 Šablony II). Projekt pod názvem Základní škola Pátova – Šablony 2 – 2019 – 2021, který byl zahájen v únoru 2019, již končí.
Cílem projektu bylo podpořit osobnostně profesní rozvoj pedagogů prostřednictvím dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, vzájemného setkávání a sdílení zkušeností pedagogů a pomoci školám při společném vzdělávání žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta. Dále byly podporovány extrakurikulární aktivity, spolupráce s rodiči žáků, kariérové poradenství žáků.
Převážná část aktivit byla směřována k žákům ohroženým školním neúspěchem nebo k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami.
Mezi hojně využívané aktivity na naší škole patřila doučování a kluby.
Pedagogové nabídli svým žákům celkem šedesát tři doučování. Probíhala především v hlavních předmětech, v českém jazyce, matematice, anglickém jazyce, ale i dějepise. Doučování pomáhala lépe porozumět probíranému učivu, upevňovala nejen znalosti, ale i posilovala motivaci k učení.
Klíčové kompetence žáci také rozvíjeli ve dvaceti klubech. Členové čtenářského klubu nejen četli, ale také pracovali s textem a sdělovali si své zážitky z přečteného. Pro rozvoj komunikačních schopností byly určeny kluby komunikace v cizím jazyce a rozvoj logického a strategického myšlení podporovaly kluby zábavné logiky a deskových her. Tyto aktivity se realizovaly nejen v rámci základní školy, ale také ve školní družině.
Tento projekt také umožnil škole vytvořit pozice školní asistentky a školní kariérové poradkyně.
Školní asistentka poskytovala podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem. Snažila se zvyšovat jejich motivaci k učení, pomáhala jim při přípravě na vyučování, rozvíjela např. jejich čtenářské dovednosti, komunikovala nejen s vyučujícími, ale i s rodiči těchto dětí.
Starší žáci ocenili podporu školní kariérové poradkyně při volbě dalšího vzdělávání a při výběru povolání. Pozornost byla samozřejmě věnována i žákům ohroženým předčasným ukončením studia při výběru povolání.
Uvedené aktivity byly realizovány i v době distančního vzdělávání.
Po návratu žáků do školy se ve spolupráci s odborníkem z praxe ve školní družině uskutečnil projektový den. Byl zaměřen na geologicky, účastníkům zájmového vzdělávání byl předložen pracovní úkol, jehož cílem bylo vyhledat vyvřelé horniny v našem okolí, zkoumat jejich fyzikální a chemické vlastnosti a stanovit možnosti jejich využití. Žáci pracovali s nadšením a cíle projektového dne splnili.
Projekt byl rovněž zaměřen na sociální a profesní rozvoj pedagogů. Naši učitelé získávali nové dovednosti, znalosti a kompetence v oblasti čtenářské gramotnosti, kariérového vzdělávání a v oblasti informačních a komunikačních technologií.
Cíle tohoto projektu považují pedagogové naší školy i rodiče za smysluplné, a protože i nadále chceme pokračovat v realizaci výše popsaných aktivit, zapojíme se do další výzvy MŠMT č. 02_20_080 Šablony III.